Om koncertkoret

Sankt Annæ Koncertkor består af 65 sangere. Der er optagelsesprøve til koret. Koret giver verdslige og kirkelige koncerter med et repertoire, der omfatter både nutidige og ældre kompositioner for kor – a cappella eller med orkester – rytmisk og klassisk.

Koret har siden det blev grundlagt, i de år hvor der ikke blev opført store korværker med orkester, haft en stor turnévirksomhed både i Europa og til fjerne destinationer som Israel, USA, Canada, Rusland, Sydafrika, Kina og Australien

Korets faste dirigent er Flemming Windekilde.

Sankt Annæ Gymnasiekor
Sjælør Boulevard 135
2500 Valby
Fax 36 44 21 12
CVR/SE nr. 31766559

Producent / Manager
Berit Ringby
E-mail: ber@sag.dk

Flemming Windekilde

Sanglærere
Hans Henrik Balslev
Flemming Windekilde
Martin Granau

Pianist for koret
Mette Juliane Christensen

Korets bestyrelse udgøres af ovennævnte samt sanginspektør Mogens Halken og rektor Anette Holst.

Sidst opdateret 13. november 2023

Bliv en del af vores online fællesskab!

Følg os på vores sociale medier for at holde dig opdateret med vores spændende aktiviteter, begivenheder og de seneste nyheder.
Klik på profilerne herunder og vær med i vores digitale rejse i skolens hverdag.

Sankt Annæ Gymnasium

Gymnasiet